راهنمای خرید انواع راهبند

فیلتر بر اساس دسته بندی

راهنمای خرید انواع راهبند

تجهیزات امنیتی جزو اصلی‌ترین امکاناتی هستند که برای کنترل و ورود و خروج افراد متفرقه به داخل یک شرکت یا ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجا که سیستم‌های امنیتی تنوع بالایی دارند، در این نوشتار قصد داریم درباره انواع راهبند صحبت کنیم و با ارائه راهنمای خرید راهبند برای افرادی که نیاز به تجهیزات امنیتی دارند، کمک کنیم تا بهتر بتوانند تصمیم بگیرند.

راهبند چیست؟

راهبند به یک سری تجهیزات امنیتی گفته می‌شود که در محل ورودی پارکینگ یا بخش‌های ورودی مراکز تجاری، شرکت‌های بزرگ، ایستگاه مترو و ساختمان‌های اداری نصب می‌شود. به این صورت وسایل نقلیه برای ورود و خروج به این ساختمان‌ها باید بتوانند از این راهبند عبور کنند.

در واقع کاربرد اصلی راهبند، کنترل عبور و مرور و جلوگیری از ورود افراد ناشناس به داخل ساختمان است. هنگامی که یک ساختمان تجاری یا شرکت دارای نوعی از راهبند باشد، هیچکس نمی‌تواند بدون هماهنگی و دریافت مجوز وارد حریم آن شرکت یا ساختمان شود. معمولاً علاوه بر ورودی ساختمان‌ها در بخش‌های دیگر ساختمان مانند پارکینگ نیز از نمونه‌های مختلف راهبند استفاده می‌شود.

راهبندهایی که در پارکینگ‌ها یا ورودی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، نوعی سیستم کنترل تردد محسوب می‌شوند. این راهبند ها به سایر تجهیزات سیستم ورود و خروج متصل می‌شوند تا اطلاعات دقیقی از ورود و خروج افراد به یک ساختمان ثبت شود. بعضی از نمونه‌های جدید راهبند که اتوماتیک هستند به سیستم RFID و همچنین سامانه‌های پلاک خوان متصل هستند.

معرفی انواع راهبند

راهبندها دارای بخش‌های مختلفی هستند. بعضی از این راهبندها به صورت اتوماتیک و بعضی دیگر دستی هستند. ولی در حال حاضر بیشتر نمونه‌های اتوماتیک آن ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این راهبندها دارای بدنه، میله و یک سیستم محرکه هستند. راهبندها به خاطر دارا بودن فنر تعادل و یک مرکز کنترل، هنگام ورود و خروج خودروها، میله‌ای که به صورت افقی جلوی خودروها را می‌بندد را بالا و پایین می‌برند.

حرکت بوم یا همان میله توسط موتور و گیربکس انجام می‌شود که سیستم محرک این راهبند محسوب می‌شود. با کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره مشخصات راهبند امنیتی، هنگام خرید راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید.

راهبندها به طور کلی از نظر سیستم ساخت، نوع کاربری، نوع موتور، نحوه عملکرد و … به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. به همین خاطر در این بخش درباره جزئیات بخش‌های مختلف آن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. اما حالا وقت آن رسیده که انواع راهبند را معرفی کنیم.

راهبند الکترووهیدرولیکی

راهبندهای الکترو هیدرولیکی به خاطر دارا بودن سیستم موتوری هیدرولیکی، کاربرد های زیادی دارند. این نوع از راهبندها که خود دارای دسته‌بندی‌های مختلفی هستند به خاطر موتور هیدرولیکی که دارند قابل استفاده در مکان‌هایی با تردد نامحدود می‌باشند. سرعت کارکرد این نوع از راه بندها بسیار بالا است و موتور دستگاه توسط روغن حرکت می‌کند. به همین خاطر استهلاک آن ها پایین است. نمونه‌های هیدرولیکی نسبت به راه بندهایی که دارای موتور الکترومکانیکی هستند، طرفداران بیشتری دارند. زیرا عملکرد آن ها بهتر است. بعضی از نمونه‌های راهبند قابلیت اتصال به دستگاه‌های ساعت زنی و سیستم‌های کنترل تردد را هم دارند.

خرید راهبند

راهبند بازویی

یکی از پرا استفاده‌ترین انواع راهبندهای اتوماتیک، راهبند بازویی است. احتمالاً همه شما تاکنون این راهبندها را جلوی ورودی پارکینگ‌ها دیده‌اید. این راهبندها که دارای یک میله سبک و متحرک هستند که به واسطه سیستم محرک حرکت می‌کند، جلوی ورود و خروج بدون مجوز خودروها را می‌گیرند. سیستم محرک این راهبندها از طریق مدار فرمان کنترل می‌شوند. البته ذکر این نکته لازم است که راهبندهای بازویی به عنوان یک بازدارنده نمی‌توانند به صورت کامل جلوی ورود و خروج خودروها را بگیرند و فقط و صرفاً جنبه بازدارندگی و هشدار به رانندگان خودروها را دارند. راهبندهای بازویی که مقاومت چندانی ندارند در برابر ضربه و برخورد با خودرو از بین می‌روند و خودروها می‌توانند وارد پارکینگ یا ساختمان‌هایی شوند که دارای این راهبندهای بازویی هستند.

راهبند سطحی

نوعی دیگر از راهبند امنیتی، راهبند سطحی یا راهبند دفنی است. دلیل نامگذاری راهبند های دفنی این است که یک صفحه فولادی بسیار ضخیم داخل زمین دفن می‌شود و بخشی از آن روی زمین قرار می‌گیرد تا بتواند در برابر ورود خودرو ها به بخش‌های مهم شرکت‌ها، سازمان‌ها و اماکن نظامی جلوگیری کند. این ورقه‌های فولادی ضخیم مقاومت بسیار بالایی دارند. علاوه بر مراکز امنیتی قابل استفاده در بخش پارکینگ شرکت‌ها نیز هستند. نام دیگر این راه بندها راهبند ضد تروریستی است، اما به خاطر اینکه راهبندهای سطحی هم اتوماتیک هستند، هنگام ورود و خروج خودروها ورقه فولادی به داخل زمین می‌رود تا خودرو بتواند به راحتی از آن قسمت عبور کند.

راهبند ستونی

راهبند های ستونی یا بولار از اجزای مختلفی تشکیل می‌شوند. این راهبندها که از چندین استوانه فلزی ساخته شده‌اند که داخل زمین قرار می‌گیرند، جزو بهترین نمونه‌های راهبند هستند. هنگامی که مجوز عبور و آمد خودرو توسط سیستم اتوماتیک این راهبندها صادر شود، ستون‌ها به داخل زمین فرو می‌روند و راه برای عبور و مرور خودروها باز می‌شود. این نوع از راه بندها به خاطر مقاومت بسیار خوبی که در برابر ضربه دارند، برای جلوگیری از ورود خودروهای سنگین هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

راهبند تلسکوپی

یکی از نمونه‌های راهبند بازویی یا اهرمی نمونه‌های تلسکوپی آن ها هستند. این نمونه‌ها که دارای یک بوم تلسکوپی هستند در مکان‌هایی با عرض های مختلف قابل استفاده می‌باشند. به این صورت در شرکت‌هایی که می‌خواهند در مکان‌های مختلف با عرض های گوناگون از یک راهبند و سیستم امنیتی استفاده کنند، نمونه‌های تلسکوپی را برمی‌گزینند. چرا که این راهبندها حداقل ۴ متر و در صورت نیاز به طول ۶ متر افزایش پیدا می‌کنند.

راهبند تاشو

در مکان هایی مانند پارکینگ‌های طبقاتی که دارای سقف هستند و یا در مجتمع‌های تجاری معمولاً از راهبندهای بازویی استفاده می‌شود. در این مکان‌ها به خاطر وجود سقف، معمولاً امکان استفاده از بوم‌هایی با طول زیاد وجود ندارد. به همین خاطر از بوم های تاشو استفاده می شود. در این نمونه بوم به صورت ۹۰ درجه از بخش میانی خم می‌شود تا زیر سقف قرار بگیرد. این راهبندهای تاشو قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه را هم دارند و جزو نمونه‌های پرطرفدار برای استفاده در پارکینگ‌های مسقف هستند.

نکات مهم برای خرید انواع راهبند

پس از معرفی انواع راهبند وقت آن رسیده که درباره نحوه فروش راهبند، راهنمای خرید راهبند و همچنین قیمت راهبند اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. راهبند امنیتی به دلیل موارد استفاده بالایی که دارد در بسیاری از شرکت‌ها، شهرک‌های صنعتی، شهرک‌های مسکونی ‌ها و ارگان‌های دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی بسیاری از مراکز خرید و پارکینگ‌های آن ها نیز دارای راهبند هستند. بنابراین پیدا کردن مراکز فروش راهبند که انواع نمونه‌های مختلف را برای فروش عرضه می کند اهمیت زیادی دارد. اما بد نیست به نکات زیر نیز هنگام خرید راهبند توجه داشته باشید.

قیمت راهبند

انواع راهبند

اولین نکته‌ای که هنگام خرید راهبند باید به آن توجه کنید این است که شما برای چه محلی و به چه نوع راهبندی نیاز دارید. هر یک از انواع راهبندها درجه امنیتی متفاوتی دارند. اگر شما برای مجتمع‌های مسکونی یا مجتمع‌های اداری نیاز به راهبند دارید، نیازی نیست که از نمونه‌های بسیار مقاوم استفاده کنید. چرا که راهبندهای بازویی معمولی هم برای این محل‌ها پاسخگو هستند. اما اگر قصد دارید در موزه ها، بانک ها و مراکز نظامی از راهبند استفاده نمایید، راهبندهای ستونی، راهبندهای سطحی و یا راهبندهای نیزه‌ای جزو نمونه‌های پرکاربرد در این محل‌ها هستند که در بخش پیش درباره آن ها صحبت کردیم.

میزان تردد روزانه

هنگام خرید راهبند حتماً باید به این نکته توجه کنید ک نحوه عملکرد راهبند چگونه است و تا چه اندازه می‌تواند پاسخگوی ترددهای روزانه باشد. بعضی از راهبندها که حرکت آن ها توسط موتور الکترومکانیک کنترل می‌شود، برای محل‌هایی مناسبند که تردد محدود است. به عنوان مثال شرکت‌ها یا ساختمان‌هایی که بیش از ۶۰۰ تردد در روز ندارند، می‌توانند از این راه بندها استفاده کنند. البته هنگام خرید باید به نوع برند هم توجه داشته باشید. زیرا بعضی از برندها هستند که راهبندهای با موتور الکترومکانیک تولید می‌کنند. اما نمی‌توان در محل‌هایی از آن ها استفاده کرد که بیشتر از ۲۰۰ یا ۳۰۰ مرتبه در روز تردد دارند. نوع دیگر راهبندها، راهبندهای هیدرولیکی هستند. این راهبندها که برای محل‌هایی مانند پارکینگ‌ها که تردد نامحدود دارند، قابل استفاده می‌باشند، معمولاً در مجتمع‌های تفریحی یا پارکینگ‌های عمومی که تعداد روزانه تردد بسیار بالا است مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین اگر قصد خرید دارید حتماً به این نکته توجه فرمایید.

محل استفاده از راهبند

محیطی که قرار است از راهبند در آنجا استفاده کنید هنگام خرید اهمیت پیدا می‌کند. در محل‌هایی که دارای سقف هستند از راهبندهایی استفاده می‌شود که بوم دو مفصلی دارند. این بوم‌ها که حالت تا شونده دارند، باید با در نظر گرفتن متراژ کف آن محل و نوع سقف انتخاب شوند. زیرا دارای اندازه‌های مختلفی هستند. در محیط‌های باز اما می‌توان از راهبندهای تک مفصلی استفاده کرد. بوم این نوع از راهبندها دارای یک مفصل است و یعنی اگر بخواهید اگر بخواهید در محلی با عرض ۳ متر راهبند قرار دهید، راهبندهایی که دارای بوم ۳ متری یک تکه هستند برای شما بهترین گزینه می‌باشند. زیرا هنگام باز و بسته شدن بوم، نیازی به تغییر اندازه آن نیست و می‌توان به صورت یک تکه آن را به بالا و پایین حرکت داد.

استفاده از راهبند

عرض مسیر

وظیفه اصلی راهبند و بوم راهبند، جلوگیری از ورود و خروج بدون مجوز است. یعنی در واقع این بوم جلوی راه ورودی را مسدود می‌کند. بنابراین باید با اندازه مسیری که قرار است راهبند را در آنجا قرار دهید، هماهنگ باشد. اندازه بوم‌ها معمولاً از ۴ تا ۶ متر هستند. بعضی از این بوم‌ها یک تکه و بعضی دیگر به صورت تلسکوپی هستند که در مواقع لزوم ۴ متر و در مواقع دیگر می‌توان طول آن ها را افزایش داد تا به ۶ متر برسند. این نوع از بوم‌ها را بوم‌های تلسکوپی می‌گویند.

جنس راهبند

جنس بدنه و بوم راهبند جزو عوامل دیگری هستند که هنگام خرید باید حتماً مورد توجه قرار بگیرند. اگر قرار است در محیط‌های روباز و در شرایط آب و هوایی مرطوب از راهبند استفاده کنید، حتماً باید مقاومت بدنه در برابر زنگ زدگی و خوردگی را در نظر بگیرید. راهبندهایی که ضد آب باشند، برای این محیط‌ها مناسب‌ترند. هنگام خرید حتماً به استاندارد و جنس بدنه راهبند توجه کنید.

راهبندهای اتوماتیک یا دستی

در گذشته راهبندها جزو راهبندهای دستی بودند. اما امروزه انواع پیشرفته‌ای از راه بندها تولید شده‌اند که به صورت اتوماتیک و با استفاده از ریموت کنترل جابجا می‌شوند. البته نمونه‌های پیشرفته‌تری هم هستند که به سیستم‌های کنترل تردد متصل می‌شوند و از راه دور می‌توان این راهبند‌ها را باز و بسته کرد. اگر درباره اکسس کنترل‌ها اطلاعاتی داشته باشید، می‌دانید که راهبندها نیز قابلیت اتصال به تجهیزات پلاک‌ خوان و سیستم‌های کنترل تردد دارند. بنابراین اگر قصد خرید این راهبندها را دارید بهتر است در محیط‌هایی که حفظ امنیت آن ها مهم است از موارد پیشرفته‌تر استفاده کنید که تجهیزات مناسبی برای کنترل مجدد رفت و آمدها هم دارند.

5

استفاده راحت

کارکرد راهبند باید به گونه‌ای باشد که هر فردی به سادگی بتواند از آن استفاده کند. اگر قرار باشد نگهبان یک پارکینگ از این سیستم استفاده کند باید توانایی کار با آن را داشته باشد و یا اگر در ساختمان‌های مسکونی از راهبند استفاده می‌شود، علاوه بر مدیریت ساختمان ساکنین نیز بتوانند به راحتی با راهبند کار کنند. به این ترتیب نباید مشکلی برای کنترل آن نداشته باشند و نیاز نباشد که انرژی و زمان زیادی را هدر بدهند تا بخواهند راهبند را باز و بسته کنند.

قیمت راهبند

اگرچه نکاتی که در بخش پیش به آن ها اشاره کردیم اهمیت زیادی دارند، ولی معمولاً این قیمت راهبند است که مورد توجه قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه فاکتورهای گوناگونی مانند نوع موتور، برند تولید کننده، اجزای تشکیل دهنده و … روی قیمت نهایی راهبند تاثیر می‌گذارند، نمی‌توان گفت که قیمت دقیق راهبند چقدر است.

هر کس با توجه به بودجه‌ای که دارد و نیاز ساختمان یا محل نصب راهبند، می‌تواند بهترین نمونه را انتخاب کند. در واقع نوسان قیمت‌ها در بازار باعث می‌شود تا امکان به روز رسانی قیمت انواع راهبند وجود نداشته باشد. بنابراین اگر قصد خرید راهبند را دارید، می‌توانید برای دریافت مشاوره با کارشناسان وب سایت کیان تماس بگیرید. کارشناسان متخصص این مجموعه اطلاعات کاملی را درباره انواع راهبند و قیمت‌های آن ها در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهند و آن ها را راهنمایی می‌کنند تا بهترین نمونه را برای محل مورد نظر خود خریداری نمایند.

نصب راهبند چگونه است؟

هنگام نصب راهبند باید پس از در نظر گرفتن محل نصب و شرایط آن به روش نصب نیز توجه داشته باشید. در نهایت به موارد زیر دقت کنید.

محل تردد عابر پیاده را در نظر بگیرید.

اگر بخواهید در یک محلی راهبند نصب کنید باید حتماً قرارگیری راهبند به گونه‌ای باشد که عابر پیاده بتواند به راحتی از پشت آن رفت و آمد کند. نباید محل عبور و مرور افراد پیاده را در قسمت نوک تیرک یا بوم راهبند در نظر بگیرید.

نزدیکی به اتاق نگهبانی

راهبندها باید در محلی نصب شوند که تا حد امکان نزدیک به اتاقک نگهبانی باشند تا امکان کنترل و بازدید آن ها به راحتی وجود داشته باشد.

به موانع موجود در محل توجه کنید.

اگر قصد دارید در محیطی از راهبند استفاده کنید که درخت یا مانعی بر سر راه تیرک وجود دارد، حتماً باید مانع را برطرف کنید تا تیرک هنگام قرار گرفتن به حالت عمودی با این موانع برخورد نکند.

راهبند الکترونیکی

محل نصب راهبند در نزدیکی باغچه نباشد.

هنگام نصب راهبند توجه کنید که باغچه یا محل عبور آب در نزدیکی آن وجود نداشته باشد. زیرا محیط مرطوب می‌تواند باعث فرسوده شدن قطعات این دستگاه شود.

به طور کلی برای نصب راهبند و تجهیزات آن باید فضای مورد نیاز در نظر گرفته شود تا بتوان لوازم جانبی راهبند را به راحتی در محل مستقر کرد.

برند های تولید کننده راهبند

بسیاری از شرکت‌ های خارجی هستند که انواع راهبندهای با کیفیت را تولید می‌کنند. البته شرکت‌های ایرانی هم موفقیت‌های بسیاری در حوزه تولید راهبند داشته‌اند. معمولاً تولید کننده‌های ایرانی محصولات خود را با گارانتی و قیمت‌های ارزان تری به بازار عرضه می‌کنند. با توجه به اینکه مدل‌های مختلف دارای قیمت‌های گوناگونی هستند، می‌توانید برای مشاهده برندهای تولید کننده انواع راهبند به وب سایت کیان مراجعه نمایید. اما از معروف‌ترین برندهای تولید کننده راهبند خارجی و ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نایس
  • بامبین
  • فک
  • زومر
  • آگسا
  • بتا
  • فادینی
  • سیماران
  • بلانکو

فروش راهبند

حالا که با راهنمای خرید راهبند آشنا شدید و اطلاعات تقریبی درباره انواع راهبند و نحوه عملکرد آن ها به دست آوردید، اگر قصد خرید این محصول را داشته باشید، می ‌توانید از بین برندهای خارجی و ایرانی یک نمونه مناسب با ساختمان خود را انتخاب کنید و بر اساس بودجه‌ای که دارید خرید خود را انجام دهید. انواع مختلف راهبند در وب سایت فروشگاهی کیان با ویژگی‌ها و قیمت‌های گوناگون عرضه می شود. در صورتی که قصد خرید را داشته باشید، می‌توانید ابتدا با مراجعه به این وب سایت نمونه‌های مختلف را ببینید و پس از بررسی جزئیات و استعلام قیمت، خرید خود را به صورت آنلاین تکمیل نمایید.

کلام پایانی

برای استعلام قیمت و آشنایی با نحوه خرید انواع راهبند کافی است با شماره‌های درج شده در وب سایت کیان تماس حاصل فرمایید و پس از ارائه دریافت مشاوره خرید از کارشناسان بخش فروش نسبت به خرید و سفارش محصول مورد نظر خود اقدام نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *