خرید راهبند امنیتی و ویژگی هایی مهم آن

فیلتر بر اساس دسته بندی

در خرید راهبند باید به نکاتی که گفته ‌می‌شود توجه کنید و اینکه راهبندها از تجهیزات حفاظتی مهم برای ایجاد نظم و امنیت در مکان های مختلف هستند که از تنوع بالایی برخوردار بوده و در حالت های گوناگون از آن ها استفاده می شود. راهبند امنیتی با نام های دیگری مثل راهبند دفنی، نظامی، زمینی، راهبند ضد تروریستی، کف خواب و راهبند ضد انتحاری نیز شناخته می شود.

توجه کنید که راهبندهای معمولی میله ای یا ستونی بولارد کارکرد ترافیکی و کنترلی دارند؛ ولی از راهبند امنیتی برای محافظت از محل عملیات های خرابکارانه استفاده می شود و آن را به صورت دفن در زمین نصب می کنند. انواع راهبند امنیتی حساسیت بالایی دارند و باید در شرایط اضطراری عملکرد بی نقصی داشته باشند؛ بنابراین باید این تجهیزات را از شرکت های معتبری خریداری کرد که برای کیفیت قطعات و نصب آن ضمانت ارائه می کنند. اگر می خواهید بدانید که راهبند امنیتی چه ویژگی هایی باید داشته باشد پیشنهاد می کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

خرید راهبند امنیتی و ویژگی هایی مهم آن

اجزای تشکیل دهنده ساختار راهبند امنیتی

انواع راهبندهای امنیتی شامل 3 بخش بدنه، سیستم متحرک و مرکز کنترل یا اتاق فرمان هستند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

1.بدنه راهبند: قسمت بدنه در راهبند امنیتی از ورق های فولادی به ضخامت 5 تا 40 میلی متر ساخته شده اند که دارای تیرهای مقاوم داخلی هستند؛ وجود این نیزه ها یا تیرها باعث افزایش مقاومت راهبند در مقابل تنش های شدید می شوند.

2.سیستم متحرک راهبند: از بخش های اصلی راهبند امنیتی سیستم متحرک آن است که شامل جک‌ های هیدرولیک، لولا، یراق، پمپ، موتور و قطعات مکانیکی با مقاومت بالا می باشد.

3.مرکز کنترل یا اتاق فرمان: این قسمت از راهبند به عنوان بخش پردازنده فرآیند کاری راهبندها محسوب می شوند. از جمله وظایف اتاق فرمان مدیریت راهبند شامل کنترل کورس حرکت، تجهیزات امنیتی و کنترلی و مدیریت فشار سیلندرهای هیدرولیک است.

خرید راهبند امنیتی و ویژگی هایی مهم آن

راهبند امنیتی یا ضد تروریستی

راهبند امنیتی نوعی راهبند است که با هدف جلوگیری و مسدود کردن ورود و حمله متجاوزان به مناطق مورد حفاظت استفاده می شود. این راهبندها در اشکال متنوع و با قابلیت های مختلف در بازار وجود دارند. برای اینکه بدانیم راهبند امنیتی چه ویژگی هایی باید داشته باشد باید با انواع راهبندهای امنیتی آشنا شویم.

1.راهبند امنیتی (ضد تروریستی) عمیق

یکی از معیارهای دسته بندی راهبندهای امنیتی عمق حفاری زمین برای نصب این نوع راهبندها است. با افزایش عمق مقاومت سازه نیز در مقابل برخوردها و ضربات شدید بیشتر می شود. به منظور نصب راهبند دفنی عمیق معمولا عمق حفاری را بین 60 تا 150 سانتی متر حفر می کنند.

2.راهبند ضد انتحاری یا امنیتی نیمه عمیق

در مکان هایی که نمی توان حفاری عمیق انجام داد از راهبندهای امنیتی نیمه عمیق استفاده می شود. برای نصب این راهبند امنیتی، پایه را در داخل زمین به عمق 25 تا 60 سانتی متر دفن می کنند؛ با کاهش عمق ارتفاع راهبند افزایش می یابد و می توان این راهبند را تا ارتفاع 150 سانتی متر در حالت باز نیز ساخت.

3.راهبند امنیتی یا ضد انتحاری تیغه ای

راهبند امنیتی دفنی نوع تیغه ای از بازدارنده ترین انواع راهبندها محسوب می شود که در حالت باز به صورت یک تیغه نیزه دار با زاویه مورب در می آید. با افزایش ضخامت تیغه ها قدرت و سرعت بازدارندگی راهبند امنیتی بیشتر می شود. تیغه ها در اشکال متنوع ساده تا چندپر، مورب، شاخه‌ ای و سایر شکل ها تولید و وارد بازار می گردند. انواع راهبند امنیتی تیغه ای کوتاه فقط قابلیت پنچرکنندگی دارند؛ ولی راهبندهای امنیتی بلند می توانند تا حدی متوقف کننده نیز باشند.

4.خرید راهبند امنیتی روسطحی

همه مکان های قابلیت حفاری و قرار دادن پایه فونداسیون راهبند ضد تروریستی یا امنیتی در عمق را ندارند؛ بنابراین در چنین مواقعی می توان از راهبندهای امنیتی روسطحی استفاده کرد. صفحه زیرین راهبند که به زمین متصل است نقش پایه فونداسیون راهبند را دارد. بخش ضربه گیر راهبند روسطحی امنیتی صفحه ای فولادی مستطیلی قطور است که دارای نیزه یا دیگر راهکارهای بازدارنده می باشد. همچنین جعبه ای که در کنار راهبند و بیرون زمین قرار دارد شامل موتور محرکه و تجهیزات راهبند است.

راهبند امنیتی چه ویژگی‌ هایی باید داشته باشد؟

راهبندهای امنیتی در انواع مختلف ساخته می شوند و دارای ویژگی های منحصربه فردی هستند؛ در اینجا به بررسی چند ویژگی مهم این تجهیزات اشاره می کنیم.

  • راهبند امنیتی دارای سیستم کنترل هوشمند است که برای حفاظت از اماکن حساس بسیار کارآمد می باشد.
  • این راهبندهای امنیتی ضخامت قابل قبولی دارند که سبب شده در برابر ضربه و فشارهای بسیار شدید مقاومت بالایی از خود نشان دهند.
  • از طریق نصب دوربین بر روی انواع راهبند امنیتی می توان عبور و مرور وسایل نقلیه را کنترل کرد.
  • بدنه راهبندها از فولاد آب دیده ساخته شده است؛ به همین دلیل مقاومت زیادی در برابر آتش و رطوبت دارند.
  • امکان نصب کارتخوان های هوشمند بر روی این راهبندهای هوشمند وجود دارد.

راهبند امنیتی و ویژگی هایی مهم آن

موارد مصرف راهبند امنیتی یا ضد تروریستی

هنگام خرید راهبند امنیتی اطلاع از اینکه راهبند امنیتی چه ویژگی هایی باید داشته باشد می تواند بسیار راهگشا باشد. چرا که آشنایی با مشخصات این تجهیزات می تواند نوع کاربرد آن ها را نشان دهد. از راهبند امنیتی در محل هایی که از لحاظ امنیتی اهمیت بالایی دارند استفاده می شود؛ از مهم ترین این اماکن می توان به مراکز تولید انرژی، پالایشگاه‌ ها، نیروگاه ‌ها، مؤسسات مالی، سفارتخانه‌ ها، انبارهای قیمتی، کنسولگری‌ ها اشاره کرد.

راهبندهای امنیتی یا ضد تروریستی بر اساس میزان عملکرد و سفارش سازمان یا ارگان های مختلف طراحی و تولید می شوند. امکانات این راهبندها شامل دکمه فشاری، رادیو، کارت‌خوان، صفحه کلید و اینترکام هستند که با کمترین نیروی برق عملکرد خوبی ارائه می دهند. سرعت کارکرد راهبند امنیتی بین 2 تا 8 ثانیه قابلیت تنظیم دارد که بر حسب نیاز می توان تنظمیات را سفارشی سازی کرد. این راهبندها مقاومت بسیار بالایی در برابر شدیدترین ضربات ماشین های سنگین را دارند و می توانند فشاری تا حد 70000 کیلوگرم را تحمل کنند.

جمع بندی

راهبندها با اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد؛ ولی مهم ترین وظیه این تجهیزات حفظ امنیت است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع راهبند امنیتی تولید می شود که مجهز به دوربین هستند و به عنوان یک عامل مهم مسدودکننده مسیر خرابکاران به حساب می آیند. در این مقاله به این موضوع پرداختیم که راهبند امنیتی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؛ از مهم ترین مشخصات این تجهیزات قابل نصب دوربین تشخیص پلاک، تگ  RFID، دستگاه کارتخوان هوشمند بر روی آن ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *